måndag 7 april 2014

Hoover is back!

Jag annonserade för en tid sedan att i april skulle det vara slut på vilandet. Eftersom jag är en man som håller mina ord så var det med ett viss mått av upphetsning jag begav mig ut fem i tolv på söndagen för att redan från start börja plocka zoner. Som de flesta av er vet vid det här laget gick det sådär! Alla zoner dök visserligen upp (efter en stunds väntan), men då jag tagit mina två första kändes det inte helt rätt: Jag var ensam i hela världen - och inte fick jag några poäng för mina tagna zoner!
 

Zonerna kom och gick och efter en stund då det verkade lösa sig började det strula rejält med taketime. Jag fick stå i zonerna i en till flera minuter innan zonen var tagen. Efter en timme med blott 13 tagna zoner gav jag upp och begav mig hemåt för att vila mig i form inför måndagen.
Och måndagen visade sig bli riktigt bra...
 
 
När jag kom hem efter jobbet bestod mitt innehav av dryga 60 zoner och en trevlig fjärde plats i Stockholmstabellen. Ett resultat som i skrivande stund säkerligen har ändrats.
 
 
Kommer jag att ligga så här långt upp även i fortsättningen av aprilomgången? Mycket tveksamt. Jag har ju blivit ganska biten av att cykla mountainbike, så lediga dagar då solen skiner kommer jag nog att ägna mig åt skogscykling en hel del. Det roliga är dock att jag redan uppfyllt ett mål - och detta endast ett dygn in i den nya omgången: Att vid något tillfälle under varje omgång få en krona på huvudet! Då i stort sett hela omgången återstår måste jag nog hitta på nya mål. Man måste ju ha något att sträva efter ;-)
Ja, just det... jag lyckades också äntligen få min medalj för 250 unika. Detta tack vare strösslandet av zoner i Jakobsberg!
Vi ses i en zon!

Inga kommentarer: