lördag 8 februari 2014

En fantastisk morgon!

Vaknade i morse och insåg att jag hade kvar 32 zoner från fredagen och 150 pph. Kände mig något förkyld; riktigt irriterad i halsen men trots allt med en hel del energi i kroppen. Bestämde mig för att ge mig ut på en runda för att se vad det kunde leda till. Tog en vända till Hässelby Strand för att sedan vända upp mot Skälby och vidare mot Vällingby. Framme vid Råcksta var klockan ca 7.45 och jag hade 55 zoner. Där och då insåg jag att jag faktiskt hade en möjlighet att äntligen ta Greed 75!
Jag har försökt ta Greed 75 tidigare. Har nått upp till 65 zoner - men där har folk börjat plocka av mig och batterikapacitet i kombination med energibrist (långt mellan zonerna i Västerort!) har lagt krokben för mig.
Den här morgonen kändes dock allt rätt. Jag drog mig mot Spånga och fick en fråga via chatten från Alfaturfen om jag var ute efter en ny Greed. Jag iddes inte svara då jag nu på allvar började bli rädd för att börja förlora zoner.
Väl ute på Sörgårdsvägen dök en mycket vacker bild upp på skärmen...
 
 
En rank som av många anses som en "elit-rank". Kändes gott!
 
Än så länge var jag fortfarande ensam ute i dessa trakter. En snabb koll på kartan gav mig anledning att dra mig mot Tensta. Hade 70 zoner och exakt 5 st kvar inom rimligt avstånd. Två av dessa var unika och det blev rejält stressigt när jag vid den sjuttiofjärde zonen; Spångasport, inte riktigt fattade hur jag skulle kunna ta zonen som verkade ligga innanför ett staket. Jag körde dock upp mot stängslet så nära jag kunde och lyckades snart få höra "Zone taken"!
Nu satsade jag för fullt. Fick jag höra "Zone lost" visste jag att det skulle bli tufft. Då skulle jag vara tvungen att ge mig in i Rinkeby eller Tensta - där jag aldrig tidigare varit - för att leta unika zoner. Men det var fortfarande tyst. Jag cyklade i rasande tempo under Spånga kyrkväg och lyckades nå Torpstugan där den underbara rösten berättade för mig att zonen var tagen...
 
 
Några minuter efter jag tagit Greed 75 hördes "Zone lost" och jag insåg att jag verkligen hade haft marginalerna på min sida. Tog två zoner till innan jag stängde av min GPS och begav mig hemåt.
 
 
76 zoner och 366 pph är nytt rekord!
 
 
 
 
 

5 kommentarer:

DIProgan sa...

Grattis! Att ta Greed-75 till fots är antagligen det mest spännande jag gjort i Turf :)

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hoover sa...

"Till fots"! Imponerande!

speedmaster100 sa...

Grattis till en kunglig turfdag!

Hoover sa...

Tack "Speedy"!